Hanna och Emmas resa.

Två tjejer som tar chansen att åka till New Zeeland för att resa, jobba och uppleva.

Svar på din fråga Alexander.

Publicerad 2013-01-11 02:29:33 i Allmänt, fråga,

Hejsan, ska själv åka till NZ och vara där 1 år hade jag tänkt. Hur mycket pengar hade ni med er från början?
 

- Vi reser med ett företag som heter Work and Travel Company. Och dom Rekomenderade att ha med 25.000:- för att man ska kunna klara sig om man inte hittar något jobb, men man var också tvungen att ha så mycket pengar som ett bevis på att man inte kommer att jobba svart. MEN vi har okså bara varit i NZ 3 månader och 3 veckor.
Och under tiden har vi fått två löner båda två, från våra arbetslpatser som vi hade innan vi åkte. Men sen har vi i början av vår resa jobbat på en farm i ca 2 månader. Så man kan säga att vi hade 25.000:- + två löner var som vi fick under tiden vi var där. 
 
 
Och det har verklgen gått åt mer pengar än vad vi trodde. För vi har åkt med en buss som kallas Kiwi Experince, varit till Fiji, osv som drar iväg väldigt mycket på pengarna. 
Men om du skaffar dig ett jobb som du tjänar dina egna pengar på så funkar det helt klart. Men vi har inte jobbat för att tjäna pengar i NZ utan vi jobbade för mat och boende.
Och bara där så sparade vi in en massor med pengar på att göra så, och hade vi inte jobbat så så hade det gått åt mer pengar ändå.
 
Sen kan man också jobba för sitt boende, så skulle du jobba för ditt boende på morgonen, vilket man gör ca 2-3 timmar för städning eller liknande. Och att du har ett jobb på eftermiddagen som du tjänar dina pengar till så du kan göra alla roliga saker på sen. Det är ju ett alt för att komma undan så billigt som möjligt. 
 
Mvh Hanna och Emma

Kommentarer

Postat av: Alexander

Publicerad 2013-01-11 17:19:50

Ok, tack så mycket :) planerar på att ha med mig runt 50000kr så då klarar jag mig nog rätt så bra =)

Postat av: Erica

Publicerad 2013-09-16 16:50:45

Hejsan! Jag och en kompis funderar på att göra samma resa som er, fast stanna ungefär ett halvår. Såg er blogg när jag var inne på goexplore´s hemsida. Jag har lite samma fråga som Alexander här uppe, fast jag undrar istället vad ni betalade för att åka iväg. Betalade ni flygbiljetten (ca 20 000 kr) och sen flygskatt på det? Och är det andra kostnader som tillkommer?

Tacksam för svar även om det var längesedan ni skrev här senast. :) får gärna maila mig svar: [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Rudstrm & Emma Ottosson

Vi är två tjejer från Katrineholm som ska bege oss ut på vårt livs äventyr. Den startar i september men du kommer kunna följa oss innan under och efter resan!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela