Hanna och Emmas resa.

Två tjejer som tar chansen att åka till New Zeeland för att resa, jobba och uppleva.

5/1 - 2013

Publicerad 2013-01-05 10:26:39 i Allmänt,

Detta är sista bilden från farmen. Den här dagen tog Emma och jag farväl av alla djur för sista gången och tog också ett sista vrålåk med fyrhjulingen.

Skriver från Australien.
Jag vet att uppdatergen har varit kass.
Vi kom till Australien den 27 december. Då vi landade på eftermiddagen/kvällen.
Då stod vi som två frågetecken och viste inte alls vart vi skulle ta oss. Men vi kollade med informationen och bästa sättet för oss att ta oss till norra sydney där vi skulle bo var att först ta tåget till färjan och sedan ta färjan till Greenwich.
När vi kom fram med färjan trodde vi att det skulle finnas någon att fråga men icke. Sen hade jag också tappat bort kartan med adressen, så det var ju typiskt det också.
Men vi började gå mot ett håll och hoppades på att vi skulle komma rätt.
Sen kom det en mamma och en dotter och gick på gatan och hon såg på oss att vi inte riktigt viste vart vi skulle. Dom sa att det skulle ta oss 10 minuter att gå till vårat hostel. Vilket det absolut inte gjorde. Packningen på ryggen och packning fram på magen fick vi gå i ca 20-30 min. När vi väl kom fram så var vi lite oroliga om att vi inte skulle få eget rum... Men när han visade oss rummet så "roppade" vi högt och tänkte tack gode! ungefär.
Det är iaf rikigt skönt att vi har eget rum.

På nyårsafton fick vi pengar av våra underbara föräldrar för att kunna gå ut och äta en fin middag vilket vi tackar så hemskt mycket för. Otroligt gott åt vi.
När klockan närmade sig 12 slaget så skulle vi gå ner till hamnen för att kolla på raketerna. Men det var så sjukt mycket folk så det gick inte ens att ta sig fram så vi gick runt och hittade ett ställe där vi kunde stå.
När vi sedan skulle ta oss hem var det totalt kaos, folk över allt gatorna var fulla med folk precis över allt man kom liksom ingen stans alls. Men en riktig upplevelse absolut.

Vi har också varit till Chinese garden. Det är en trädgård som går i kinesisk stil. Riktigt fint var det. Efter vi besökt det så gick vi till Cina Town, det är ett kvarter kan man säga, som bara består av prylar från kina, kina mat osv.
Där efter så gick vi till hamnen där vi skulle gå in på Sea Life där det finns massor med fiskar, hajar, grodor, ormar osv.
Helt otroligt vad mycket olika fiskar det finns! En skön dag helt enkelt!

Just det vi var ute en kväll och träffade ett gäng med katrineholmare också det ver riktigt trevligt men konstigt att träffas upp såhär långt bort.. Men i övrigt så är det så sjukt mycket svenskar över allt faktiskt. Emma och jag låg på Manly beach för några dagar sen och man hör svenska lite här och var faktiskt.

Igår var vi på Bondi beach. Båste lite på dagen och det var skönt faktiskt. Men på kvällen fick vi lida mer, Vi blev nämligen så fina som två röda kräftor, haha. Och idag var vi på Manly beach, men vi tog en plats där vi kunde ta skydd i skuggan, haha!

Detta är hamnen och här ser ni också Harbour bridge

Detta är också från hamnen.