Hanna och Emmas resa.

Två tjejer som tar chansen att åka till New Zeeland för att resa, jobba och uppleva.

I Wellington 13:02

Publicerad 2012-11-10 01:43:02 i under resan,

Befinner oss nu i Wellington. Bussresan igår var ganska lång men det gick ganska bra ändå för ben busschauffören drog på en film. Vi har också haft med oss Bens hund nu när vi har varit i river valley, blev så lycklig när jag såg hunden för det ser precis ut som våran lilla disa hemma. River valley var iaf en riktig håla! Ingen teckning på telefon någon stans. Emma och jag valde att sova i det billiga rummet för 22 dollar.MEN då ingick det inget täcke så det fick vi hyra. Men vi var lite smarta och sparade tre dollar för vi delade på ett och det gick jättebra. Låg också och solade på gräsmattan i bikini igår så varmt var det faktiskt ute så det var skönt. Vi kom fram till Wellington vid 7 tiden. Då fick alla varsin biljett så fick vi käka gratis i baren som var bredvid. Sen checkade vi in på rummet. Gick och duschade och gjorde oss i ordning. Till och med lite smink åkte på igår. Och det var länge sedan kan jag säga. Gick ner i pubben satt där och tog några öl. Där efter gick hela ligan till en dansklubb där vi hade superkul. På hemvägen så var det jag Emma Pontus och rond. Vi hoppade in lite här och där på olika klubbar. Men vi hamnade sedan på mc donalds för lite nattmat.
När vi kom till rummet så hade någon tagit Emmas säng så hon fick lägga sig på en annan. MEN sen blev hon väckt typ 6 på morgonen, då säger en tjej att Emma har tagit hennes säng så hon fick byta igen... Lite jobbigt när dom inte typ lägger något på sängen så man vet att det är deras säng.

I morse gick jag upp vid halv 10 tror jag klockan var. Köpte wifi. Så nu har jag det i 24h. Skypade med pappa och Roger. Var roligt att se dom två ihop igen. Även om jag varit så trött varenda gång jag ska hämta pappa på natten och han säger "bara en till". Men det är nästan så jag saknar det lite om jag ska vara helt ärlig, haha!
Skypade också med Lukas en stund tack och lov att det finns Skype, Facebook och internet över huvud taget!

Emma ligger tyvärr med feber.. Hon tänkte att hon skulle vila en stund bara men då sa jag stäng av klockan och sov ordentligt ist så hon blir frisk tills ikväll förhoppningsvis. Inget kul om hon ska vara sjuk. Vi brukar ju som sagt alltid vara sjuka samtidigt haha. Vi ska nämligen ikväll träffa Matilda och Ida från stan ikväll. Ska bli kul att umgås lite för det blev inte så länge sist.

Kan också tillägga att det är halvtid nu också. Så nu kan våra föräldrar börja räkna neråt. Hehe!

Det var lite uppdatering från igår och idag. Nu ska jag passa på att surfa lite medan Emma sover nu när jag väl har internet :)

Kram till alla som läser och följer med oss på vår resa!

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2012-11-10 13:17:59

Se nu till att hålla er båda friska. Det är klart att ni insjuknar samtidigt när ni till och med delar säng och täcke!
/ALL

Postat av: Marie

Publicerad 2012-11-10 20:27:50

Låter som Wellington är ett trevligt ställe!Hoppas att Emma snart är på benen igen!Ta hand om varandra!Kramar till er båda!

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2012-11-11 20:19:56

Hillevi och Sören tackar för kortet de fick i veckan och det gör vi också. Det förgyllde deras och våran höstgråa vardag!
Kramar från oss alla till er båda!
/ALL

Postat av: Hannas Farmor

Publicerad 2012-11-15 13:52:19

Tack för kortet som kom.Jag blev jätte glad.Det är så fantastiskt att och spännande att följa er resa,ni är verkligen duktiga.kramar till er båda frän Hannas farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Rudstrm & Emma Ottosson

Vi är två tjejer från Katrineholm som ska bege oss ut på vårt livs äventyr. Den startar i september men du kommer kunna följa oss innan under och efter resan!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela